Strety so zverou tvorili v roku 2021 každú desiatu poistnú udalosť
Polovica všetkých zrážok nahlásených v rámci PZP alebo havarijného poistenia pripadla na posledné štyri mesiace minulého roka
V roku 2021 stret so zverou predstavoval jednu z najčastejších poistných udalostí krytých z havarijného alebo povinného zmluvného poistenia. Najviac prípadov sa udialo v posledných štyroch mesiacoch minulého roka. Počas týchto mesiacov bolo poisťovni nahlásených až 45 percent zo všetkých stretov so zverou. Škody na autách najmä v posledných mesiacoch roka spôsobovali aj nárazové vetry či pády predmetov.
Posledné mesiace roka 2021 prepísali štatistiky poistných udalostí, ktoré eviduje spoločnosť Wüstenrot. Klienti vo zvýšenej miere nahlasovali najmä strety so zverou. Zastúpenie škôd spôsobených zverov na Slovensku stúpa dlhodobo. Pričom práve jesenné a zimné mesiace patria medzi najnebezpečnejšie v tejto oblasti.
„Koniec minulého roka opäť pripomenul, že strety so zverou patria medzi najriskantnejšie situácie na našich cestách. Zrážka s jeleňom či diviakom je krajne nebezpečná nie len pre vozidlo, ale predovšetkým pre samotných cestujúcich,“ podotýka Jana Kuchtová, riaditeľka Úseku underwritingu a likvidácie poisťovne Wüstenrot. Podľa jej slov stret so zverou celkovo predstavuje každú desiatu poistnú udalosť nahlásenú v rámci autopoistenia v roku 2021.
Na druhé miesto v rebríčku škôd na vozidlách počas minulého roka sa umiestnili výkyvy extrémne nepriaznivého počasia. V rámci živlov mali vysoké zastúpenie poistné udalosti spôsobené na vozidlách nárazovými vetrami či víchricami. Najvýraznejšie sa prejavili v jún, júl, auguste. Na tieto tri mesiace pripadá takmer 44 percent zo všetkých škôd spôsobených búrkami či vetrom.
Počas leta 2021 dominovali škody, ktoré na autách spôsobilo krupobitie. Rekordným mesiacom minulého roka sa v tejto oblasti stal júl, na ktorý pripadá viac ako polovica všetkých nahlásených škôd krupobitím.
„Zima pomaly končí. V najbližšom období veľké riziko pre vozidlá predstavujú výmoli na cestách, ktoré dokážu výrazne poškodiť podvozkové časti vozidiel. Pričom náklady na opravu sa neraz vyšplhajú aj na úroveň tisícov eur,“ uzavrela Jana Kuchtová.